Lejebetingelser
Lejeperiode: Lejeperioden fremgår af lejekontrakten. Lejemålet begynder når udstyret afleveres/udleveres til lejer og slutter når det afhentes/returneres. Såfremt udstyr ikke er klar eller returneret til aftalt dato, opkræves lejebeløbet 100 % pr. dag. Lejer er ansvarlig for det lejede udstyr i hele lejeperioden, regnet fra det øjeblik udstyret afleveres/afhentes til det afhentes/returneres.
Afbestilling: Afbestilling skal altid meddeles skriftligt (e-mail). Såfremt en kontrakt annulleres, har udlejer ret til det fulde beløb, med mindre det lykkes udlejer, at udleje de afbestilte til anden side. Ved nedjustering af teltstørrelse, borde, stole, service o.a. efter underskrift på lejekontrakten, pålægges et administrationsgebyr på 150 kr.
Erstatningspligt: Lejer har altid fuld erstatningspligt overfor bortkomst eller beskadigelse af det lejede regnet fra udstyret afleveres/udleveres til det afhentes/returneres. Erstatningsprisen er dagsprisen for genanskaffelse. Med udstyret følger en følgeseddel/returseddel, hvor bortkomst eller beskadigelser anføres. Denne bedes udfyldt ved afhentning/returnering. Udlejer er ikke ansvarlig for skader på personer eller ting, forvoldt af det lejede. Check evt. om De er dækket af deres indboforsikring ved leje af større ting.
Reklamationer: Udlejer bestræber os altid på at levere mangelfrit og rengjort udstyr. Skulle dette ikke være tilfældet skal udlejer modtage
reklamationen senest inden brug. Senere reklamationer modtages ikke.
Rengørelse: Gulv, borde, stole og service returneres i rengjort stand hvis ikke andet er aftalt. Gulv og møbler skal være fri for jord, madrester, stearin, farve og lign. Vi anbefaler at benytte plasticmellemlag ved brug af farvet papirs dug. Service skal være helt rent og klart. Fri for vandskjolder, fingeraftryk, madrester, læbestift m.v. Hynder skal ikke vaskes. Såfremt udstyret ikke er tilstrækkelig rengjort, opkræves 1 gang lejens pris for rengøring.
Opbevaring: Det lejede udstyr (lydanlæg, møbler, service) må ikke udsættes for fugt eller regn og skal derfor opbevares indendørs. Lejet udstyr skal returneres i samme emballage, som det er modtaget i.
Levering: Transport priser er baseret på kollektiv transport til levering i gadeplan med max. 15 meters bæreafstand fra vogn. Afstande ud over de 15 meter afregnes med 20 kr./m. Trapper tæller for 1 m. pr. trin. Der leveres til lejers hoveddør eller carport/garage. Undtagelsesvis kan udstyret leveres i lejers bolig, dette sker på lejers eget ansvar og risiko.
Selvafhentning: Hvis lejer selv ønsker at afhente/returnere det lejede udstyr skal dette ske i lukket bil eller lukket trailer, hvor udstyret ikke hænger udenfor eller skal presses ind i. Der må ikke være grus, beton, haveaffald og lign. på traileren som kan beskadige det lejede udstyr.
Lejer læsser/aflæsser selv fra/til anvist plads. Bemærk: Lejer er ansvarlig for udstyret fra pålæsning til aflæsning.
Særligt for telt / gulv: Der må ikke laves mad (stegning, grilning, kogning bagning) i teltene. Såfremt dette overtrædes opkræves 1 gang lejens pris for rengøring. Der må ikke ophænges kulørt papir i teltet, idet farven ikke kan fjernes fra teltdugen. Sker dette alligevel skal det udlejede erstattes til dagsprisen for genanskaffelse. Lejer skal stille et antal personer til rådighed ved opstilling / nedtagning af telt. Antallet vil fremgå af lejekontrakten. Hvis udlejer skal lægge / skille gulvet, følger det underlagets plan. Lejer skal indhente de nødvendige tilladelser og godkendelser ved opsætning af telt over 50 m2. Information kan findes på: www.retsinfo.dk Lejer skal ligeledes lave en pladsfordelingsplan ved brug af mere end 150 personer. Ved større telte (over 100 m2) skal det være muligt at køre med lastbil til opstillingsstedet. Køreplader skal evt. stilles til rådighed af lejer. Udbedring af eventuelle skader af underlaget påhviler lejeren. Pladsen skal være ryddet for evt. opbevaring, sne o.l. Hvis der er udsigt til at det vil blæse mere end 20 m/s, kan ordren aflyses af udlejer.
Betaling: Der betales altid 14 dage før leveringstidspunktet. Ved beløb over 20.000 kr. betales depositum ved underskrift. Såfremt der ikke er betalt annulleres ordren og halvdelen af beløbet opkræves, se afsnit om afbestilling.